ЗНО

2 коментарі:

  1. ХАРАКТЕРИСТИКА СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ
    З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ (базовий рівень)
    Зміст роботи визначається на основі Програми зовнішнього незалежного оцінювання з
    української мови і літератури для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної
    загальної середньої освіти (затверджено Міністерством освіти і науки України, наказ
    від 01.10.2014 р. № 1121).
    Загальна кількість завдань роботи – 58.
    На виконання роботи відведено 150 хвилин.
    Сертифікаційна робота з української мови і літератури базового рівня складається із
    завдань трьох форм:
    1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№1–23*, 29–33*, 34–53). До
    кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один
    правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього
    незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.
    2. Завдання на встановлення відповідності (№24–28*, 54–57). До кожного завдання
    подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб
    виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної
    цифрами та буквами (утворити «логічні пари»). Завдання вважається виконаним,
    якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на
    перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка
    відповідей А.
    3. Завдання з розгорнутою відповіддю (№58*). Завдання цієї форми передбачає
    створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання власного
    аргументативного висловлення на дискусійну тему в бланку відповідей Б.
    Увага!
    * – завдання з української мови, результат виконання яких буде зараховуватися
    як державна підсумкова атестація
    Схеми оцінювання завдань сертифікаційної роботи з української мови і літератури
    базового рівня:
    1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 1 бал: 1 бал,
    якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або
    вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
    2. Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») оцінюється в
    0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність («логічну
    пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на
    завдання не надано.
    3. Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями
    змісту та мовного оформлення:
    1. Теза: 0, 1 або 2 бали.
    2. Аргументи: 0, 1 або 2 бали.
    3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали.
    3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1 або 2 бали.
    4. Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали.
    5. Висновок: 0, 1 або 2 бали.
    6а. Орфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.
    6б. Лексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.
    Увага!
    Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів.
    Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.
    Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання
    сертифікаційної роботи з української мови і літератури базового рівня, – 104

    ВідповістиВидалити
  2. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗАВДАННЯ З РОЗГОРНУТОЮ ВІДПОВІДДЮ
    (ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ) З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
    Зміст власного висловлення оцінюють за шістьома критеріями (1, 2, 3а, 3б, 4 та 5), як показано в таблиці 1.
    Таблиця 1
    Критерій Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію Бали
    1.
    Теза
    Учасник вправно формулює тезу 2
    Учасник не формулює тези вправно 1
    Учасник не формулює тези або формулює тезу, яка не відповідає запропонованій темі 0
    2.
    Аргументи
    Учасник наводить принаймні два доречні й переконливі аргументи 2
    Учасник наводить принаймні один доречний аргумент.
    Аргументи дублюють один одного, тобто другий аргумент перефразовує зміст першого.
    Один з аргументів не є доречним стосовно сформульованої тези
    1
    Учасник не наводить жодного аргументу або наведені аргументи не є доречними 0
    3а.
    Приклад із літератури чи
    інших видів мистецтва
    Один з аргументів підкріплено принаймні одним розгорнутим, добре поясненим прикладом з
    художньої літератури чи інших видів мистецтва 2
    Немає мотивації наведення прикладу.
    Приклад не конкретизований через художній образ.
    У прикладі є фактичні помилки
    1
    Прикладу з літератури чи інших видів мистецтва немає або він не є доречним 0
    3б.
    Приклад, що є
    історичним фактом або
    випадком із життя
    Учасник наводить принаймні один доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного
    життя, або з власного життя 2
    Немає мотивації наведення прикладу; приклад не конкретизований; у прикладі є фактичні помилки 1
    Прикладу з історії, суспільно-політичного чи власного життя немає або він не є доречним 02
    Критерій Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію Бали
    4.
    Логічність, послідовність
    Висловлення демонструє зосередженість на обговорюваній проблемі, цілісний, послідовний і
    несуперечливий розвиток думки (логічність і послідовність викладу) 2
    У роботі є порушення логічності, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки 1
    Логіки викладу, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки немає 0
    5.
    Висновок
    Висновок відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів і
    прикладів 2
    Висновок лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та прикладами 1
    Висновку немає; висновок не відповідає сформульованій у власному висловленні тезі; висновок не
    пов’язаний з аргументами та прикладами 0
    Мовне оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями (6а та 6б), як показано в таблицях 2 і 3.
    Таблиця 2
    Критерій Кількість помилок Бали
    6а.
    Орфографія та
    пунктуація
    0–1 4
    2–6 3
    7–11 2
    12–16 1
    17 і більше 03
    Таблиця 3
    Критерій Кількість помилок Бали
    6б.
    Лексика, граматика та
    стилістика
    0–1 4
    2–4 3
    5–7 2
    8–10 1
    11 і більше 0
    Під час оцінювання орфографічної й пунктуаційної нормативності роботи дві негрубі помилки рахують як одну грубу. До негрубих
    зараховують такі помилки:
     у написанні великої літери в складних власних назвах;
     у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменниками;
     у випадках нерозрізнення не/ні (не хто інший / ніхто інший …);
     у випадках, коли замість одного розділового знака поставлений інший;
     у пропуску одного зі сполучуваних розділових знаків або в порушенні їхньої послідовності.
    Негрубу орфографічну й негрубу пунктуаційну помилки не сумують і не зараховують як одну грубу.
    Систематичне порушення норм милозвучності (три і більше випадків порушення на одне з правил: у–в, і–й–та) рахують як одну
    стилістичну помилку.
    Увага!
    Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів.
    Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.

    ВідповістиВидалити